NBA, NHL, MLB i MLS ograniczają dostęp do szatni zespołów i budynków klubowych. Cała sprawa ma związek z zagrożeniem koronawirusem. Amerykańskie ligi poinformowały o nowych zasadach we wspólnym oświadczeniu. "Podjęliśmy tę decyzję po konsultacjach z ekspertami chorób zakaźnych i zdrowia publicznego" – czytamy.
Szatnie zespołów w USA są zazwyczaj miejscem spotkań dziennikarzy ze sportowcami po zakończonych meczach. Od poniedziałku przeprowadzanie wywiadów będzie możliwe jedynie w wyznaczonych strefach. Nowe zasady nie są wymierzone w media, mają na celu chronić bezpieczeństwo zawodników i pracowników klubów.
"Biorąc pod uwagę problemy, które mogą wiązać się z bliskim kontaktem przed i po meczach, wszystkie szatnie i budynki klubowe będą otwarte tylko dla graczy i istotnych pracowników. Dostęp dla mediów będzie możliwy w wyznaczonych strefach poza szatnią" – napisano w oświadczeniu, pod którym podpisali się szefowie NBA, NHL, MLB i MLS.
Nie wiadomo, jak długo potrwa taka sytuacja. – Nie chcę zabrzmieć niegrzecznie, ale to ostatnia rzecz, o którą bym się martwił – powiedział trener Denver Nuggets, Michael Malone przed meczem z Milwaukee Bucks. – Wszyscy są zagrożeni. Ktoś mógłby być nosicielem, później z nami porozmawiać, a my przenieślibyśmy wirusa na rodzinę. Myślę, że to dobry pomysł w tej sytuacji – dodał pitcher Texas Rangers, Edinson Volquez.
Władze NBA konsultowały się z klubowymi lekarzami w poniedziałkowy wieczór. Liga zaplanowała na środę spotkanie z właścicielami, żeby przedyskutować dalsze kroki. Możliwe, że spotkania będą rozgrywane bez udziału publiczności. – Wątpię, żeby to się stało, ale... zawsze trzeba być przygotowanym – przyznał prezydent Miami Heat, Pat Riley.
W NHL już zdarzają się przypadki ograniczania widowni. Santa Clara County będzie rozgrywać mecze do końca marca z zaledwie tysiącem fanów na trybunach. Podobne regulacje wprowadzają władze San Jose Sharks, które nie wykluczają dalszych kroków, włącznie z rozgrywaniem starć... na wyjeździe.
NBA, MLS, NHL and MLB issue joint statement closing locker rooms and club houses to media amid spread of coronavirus. Effective tomorrow for games and practices. pic.twitter.com/JaCxOX7ubW
— Mark J. Burns (@markjburns88) March 9, 2020
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.